ویدیوی تعاملی چه کاربردهایی دارد؟
با ویدیوی تعاملی شما یک تجربه فوقالعاده خواهید داشت؛ بنابر تصمیمات و انتخابهای شما، نحوه نمایش فیلم و پایان داستان متفاوت خواهد شد. با پاسخ دادن به سوالاتی که بر روی ویدیو به نمایش در میآید و با کلیک کردن بر نقاط مختلف ویدیو جریان نمایش ویدیو را شما هدایت و مشخص میکنید.
پژوهشهای متعددی نشان میدهد که محتوای تعاملی باعث میشود توجه بینندگان و مخاطبان به طرز عجیبی جلب شود. محتوای تعاملی شامل انواع مختلفی است. نقشهها، کتابها و موارد دیگر اما جذابترین آنها ویدیوی تعاملی است زیرا در میان کاربران ویدیوی نسبت به سایر رسانهها از اقبال بیشتری برخوردار است. برای نمونه در یک پژوهشی نشان داده شد که 75 درصد افراد تمایل به مشاهده ویدیو دارند تا خواندن متن، ایمیل یا مقاله آنلاین؛ یا تا به امروز 5 میلیارد بازدید روزانه از سایت یوتیوب و روزانه 22 میلیارد بازدید از ویدیوها در فضای اینترنت اتفاق میافتد. حالا در نظر بگیرید با توجه به گسترش علاقه مخاطبان به تماشای ویدیو، تعامل با ویدیو نیز اضافه شود، آن وقت چه قدر ویدیوی تعاملی میتواند افراد را درگیر خود کند؟!
در حوزهها و صنایع مختلف میتوان از ویدیوی تعاملی استفاده نمود که ادامه به آن اشاره میشود اما فقط به این موارد محدود نمیشود و این حوزهها در دنیا نیز در حال گسترش است:
- نمایش و معرفی محصولات
- آموزشهای سازمانی
- ارزیابی شایستگی و مهارتهای افراد در کانونهای ارزیابی
- سرگرمی
- بازاریابی و فروش
- آموزش به دانشآموزان مدرسه
با استفاده از ویدیوی تعاملی در هریک از این موارد، تحولی گسترده و خیره کننده در دنیا ایجاد شده است که در مقالات آتی میتوانید درباره آن بیشتر مطالعه کنید.