مزایای ویدیوی تعاملی

ظهور فناوری غیرخطی ویدیوهای تعاملی به کاربران این امکان را می‌دهد تا با ویدیوها، تعامل برقرار کنند و این تعامل منجر به مشارکت بیشتر، علاقه‌مندی نسبت به تماشای ویدیو، ترغیب به خرید محصول یا خدمت و بهبود یادگیری می‌شود. ویدیوی تعاملی در حوزه‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مزیت‌های این فناوری در تمامی حوزه‌ها نمایان شده است.

تعامل‌پذیری مهمترین مزیت ویدیوی تعاملی است. در آموزش‌های الکترونیکی یکی از مهمترین دغدغه‌های طراحان آموزشی این است که یادگیرندگان با محتوای آموزشی در تعامل باشند که این اتفاق به راحتی با استفاده از ویدیوی تعاملی اتفاق می‌افتد.

در حوزه بازاریابی نیز یکی از دغدغه‌ها این است که فیلم تبلیغاتی کاربر را جذب خود کند و بیننده از تماشای فیلم تبلیغاتی صرف نظر نکند و به سراغ مشاهده فیلم دیگری نرود. ویدیوی تعاملی با توجه به اینکه به کاربر پیشنهاد می‌دهد تا انتخابی داشته باشد و بر اساس انتخاب او مسیر و نحوه مشاهده فیلم تغییر می‌کند باعث می‌شود تا کاربر به فیلم توجه داشته باشد. اینکه کاربر با کلیک کردن یا لمس کردن نقاطی از ویدیو می‌تواند اطلاعات بیشتری یا اطلاعات دلخواه و مورد نظر خود را دریافت می‌کند و بازخوردهای سریعی که دریافت می‌کند منجر به علاقه‌مندی او برای دیدن ویدیو می‌شود.

می‌توان مزایای ویدیوی تعاملی را اینطور دسته‌بندی کرد:

  • ارتباط و تعامل کاربر با محتوای ویدیویی
  • قدرت انتخاب و اختیار کاربر در تماشای ویدیو
  • شخصی‌سازی شدن نمایش فیلم برای هر فرد بنابر ترجیحات و علایقش
  • خلاقانه بودن و جلب توجه کننده بودن ویدیوی تعاملی
  • مقرون به صرفه بودن ویدیوی تعاملی